צילום ילדים בפורים

טיפים לצילום ילדים בפורים

חג פורים הוא חג צבעוני, ססגוני ושמח. זהו חג הילדים אבל גם חג נפלא לצלמים.

ואתם, שהשקעתם זמן רב וכסף לכבוד תחפשות פורים, כל מה שאתם רוצים זה לפחות תמונה טובה אחת או שתיים של הילדים...

את רוב זמני המקצועי אני מקדישה לצילום בוק בת מצווה, אבל פעם בשנה מותר גם לי להתחפש... לחצו על הכפתור כדי לצפות בסרטון מקסים שצילמתי וערכתי לילדת בת מצווה שהיא שחקנית בתחפשוות שונות קליפ תחפושות

פורים יכול להיות תירוץ נפלא לקחת מצלמה ביד ולצלם. ריכזתי בשבילכם 10 טיפים לצילום ילדים בפורים, ואלו יכולים לשמש אתכם גם לכל השנה כולה.

מכיוון שרובנו משתמשים במצלמות הסמטראפון, הטיפים שלי מתאימים לכל סוגי המצלמות. אז גם אם המצלמה שלכם לא מקצועית כמו שלי, עדיין תוכלו להצליח לצלם תמונות טובות יותר מבעבר.

צילומים בפורים

חג פורים שמח

  1. תכננו את יום הצילומים

לא תמיד הילדים שלנו רוצים להצטלם. הם מתביישים או מסרבים לשתף פעולה עם המצלמה, אך כשאנחנו מפעילים עליהם לחץ הם נסוגים אפילו יותר. למזלנו, ילדים מצטלמים בצורה הכי טבעית ונכונה. לכן הצטיידו בסבלות ותדאגו לקבוע עם ילדיכם ולהסביר להם למה כדאי להצטלם, איפה יצטלמו וכמה זמן יארכו הצילומים. ולא פחות חשוב המנעו מהסחות דעתשלכם ושל הילדים.

  1. צלמו ברוגע

    אני מצלמת את בנותיי ערב לפני יום פורים, ולא ביום בו הן מתחפשות לבית הספר. מכיוון שזהו הבוקר הכי לחוץ, ולא משנה באיזה שעה נתעורר בבוקר השעון יתקתק ויסובב את מחוגיו במהירות. בבוקר לחוץ מרגש ומפתיע שכזה קשה מאוד לתפוס תמונה טובה. אז מצאתי לי שיטה, ואני מצלמת כמה ימים לפני החג כדי שיהיו לי תמונות מעולות כבר ליום פורים עצמו.

    צילומי ילדים בפורים

  2. רקע ומיקום

לרוב התחפושות של הילדים צבעוניות ומקושקשות. תמונה טובה תדגיש את הנושא, ולכן כדאי לבחור ברקע רגוע ונקי.

תנסו להתאים את הלוקיישן לתחפושת. לדוגמא תחפשות של חיות אפשר לצלם בשדה ואת הרוקיסטים על רקע קיר גרפיטי וכו'...

  1. צלמו בגובה העיניים

הטיפ הכי חשוב בצילום ילדים, צלמו אותם בגובה העיניים שלהם. וזאת על מנת למנוע עיוות וחוסר פרופורציה בתמונה.

צילום ילדים בפורים

תחפושות

  1. צלמו מקרוב

תנו לילדים להכנס לדמות אליה הם התחפשו. תדאגו לצלם את המבט, את החיוך ואת מבע הפנים. צלמו את האיפור וגם את חלקי הפנים והבגדים. תוכלו ליצור מהתמונות האלו קולאז' מעניין.

  1. עד דלא ידע

תנו להם לשחק וצלמו אותם בתוך כדי תועה. לצורך תפיסת התמונה הטובה צלמו הרבה תמונות ואל תחכו לתמונה המושלמת.

  1. צלמו בחוץ, מול האור

חג פורים נמצא על התפר בין החורף לאביב, הזמן הטוב ביותר בשנה לצילומי חוץ. צלמו באור יום, כשהשמש נעימה, נמוכה ורכה או כשעננים מכסים את השמיים. העמידו את הילדים מול השמש, כך הם יראו מוארים, קורנים וזוהרים. ואם אתם מצלמים בבית, נצלו את אור השמש שנכנס מהחלונות.

פורים

צילומי פורים

  1. הוסיפו אביזרים

כדאי להוסיף אביזרים לתחפושת, כאלו שיוסיפו לתמונה את הסיפור שלה. לדוגמא – תיבת אוצר לתחפשות של פיראט.

צילום ילדים בפורים

צילום ילדים בפורים

  1. הפתעה במשלוח מנות

אם הילד לא משתף פעולה כמו שרציתם, נסו להפתיע אותו כשהוא מרוכז בדבר מה, קראו בשמו כשתהיו מוכנים עם האצבע על המחשף. פשוט תחכו לרגע הנכון. מה שבטוח שתצא לכן תמונה שתפתיע גם אתכם ...

  1. שתפו את הילדים בתמונות 

ילדים ומסכים זה הכי טבעי. כשאני מצלמת בוק בת מצווה אני משתפת את הבנות בצילומים, והן מוקסמות ונפתחות. תנו לילדים לראות את התמונות שצילמתם על המסך. תוכלו גם אתם לתת להם לצלם אתכם.


ועוד טיפ חשוב ממני - 
תמונה אחת שווה אלף מילים

לאחר שצילמתם הרבה תמונות, סננו וערכו אותן. בעידן הדיגיטלי אנחנו מצלמים המון ופחות מפתחים תמונות. הן נכנסות לארכיות התמונות המשפחתי ונשכחות שם. אני ממליצה לבחור מספר תמונות ולפתח למזכרת. אני בטוחה שבעוד מספר שנים התמונות יעלו חיוך על פניכם.

 

חג פורים שמח

אורנית אלוני, צלמת ופוטותריסטית

נגישות