בוק בת מצווה בטבע

צילום בוק בת מצווה בטבע

צילומים בטבע הם שילוב של שתי אהבות שלי. בילדותי ביליתי רבות בגינת הירק של סבתא שרה האהובה, בין מטעי העצים שבחצר האחורית יחד עם התרנגולות והאפרוחים. שתלתי ירקות, קטפתי פרחים והכי אהבתי את שיחי התירס הנישאים גבוה ממני. ישבתי בשעות הזהב במרפסת ושמעתי את שריקותיה של הרוח. טיילתי לאורכה ולרוחבה של  ארצנו היפה כשהמצלמה צמודה אלי, מלווה ונוצרת עבורי את כל הטוב הזה. לא פלא שסיימתי תיכון במגמת ידיעת הארץ...

 צילום בוק בת מצווה בסטודיו

כשמצטלמים בסטודיו הצילומים יהיו מוקפדים, מאובזרים, ידועים מראש. בצילומי סטודיו על המצלום לקחת אחריות, לשלוט ולביים את עצמו מתוך האווירה שנוצרת בסטודיו. לעיתים קורה ההיפך – המצולם עלול להרגיש קפוא בתוך משבצת עם רקע, רפלקטורים ותאורה מכל הכיוונים – האמת, די מבהיל... לעומתם, צילומי חוץ מאפשרים פתיחות ושחרור, הטבע הוא שקט ורגוע. הוא המוביל, הוא התפאורה, הוא הרקע והאווירה. השאר כבר קורה מעצמו. כבר משחרר, נכון?

אז למי מתאים בוק בת מצווה בטבע?

לצילומי חוץ יש יתרונות נפלאים, הטבע משתנה כל הזמן. בכל עונה הטבע צבוע בצבעים אחרים. כל שקיעה שונה מקודמתה, כל יום העננים מצויירים אחרת, והים הכחול במצב רוח של גאות או של שפל. כך הצילומים הופכים ליצרתיים יותר, שונים ומקוריים.

אחת הסיבות שבחרתי לצלם בוקים לבת מצווה בצילומי חוץ היא הרב גוניות. כשבתי הבכורה חגגה שנת בת מצווה, יצא לי לעלעל באלבומי בוק בת מצווה של בנות השכבה שצולמו בסטודיו. האלבום הראשון שראיתי היה יפה ואז ראיתי עוד אחד כזה ועוד אחד ועוד ועוד... כלום לא השתנה – פרט לפנים של המצולמת. זה ביאס אותי ואפילו נצבט לי הלב. הרי כל ילדה היא מיוחדת, כל ילדה היא מכלול אין סופי של חלקים המרכיבים אותה – למה לוותר על הייחודיות? מדוע לא להראות את השוני? למה לצמצם? למה למחזר? יש לי תשובה בשבילכם - כי סטים קבועים מראש זה הדבר הכי קל לצלמי סטודיו. כשראיתי את כל האלבומים הרגשתי כאילו שהציגו לפני פס ייצור במפעל, נטול ייחודיות וללא ביטוי אישי. והיום, בעידן ש"שונה הוא יפה" – בוק ייחודי בצילומי חוץ הוא התשובה.

בצילומי חוץ לבוק בת מצווה אני חוזרת ללוקישנים אהובים עלי במיוחד. אני מגוונת את המיקומים השונים ומצלמת מזוויות שונות. העונות המתחלפות משפיעות על התאורה הטבעית ואחראים על האווירה. הבגדים והאביזרים משתנים גם הם ויוצרים תמונות מגוונות. אני מקפידה במיוחד כאשר באות להצטלם אצלי בנות מאותה הכיתה / השכבה – כל בוק יהיה שונה מקודמו. כיוצרת, חשוב לי לשמור על גיוון בעבודותיי – גם בשבילי וגם בשבילכן.

צילום בטבע הוא צילום מיוחד. יש לו קצב משלו, בין אם הפקה מוקפדת או צילום אינטואיטיבי. הטבע הוא מפתיע (נפגוש חרקים, חול, רוח או שמש מסנוורת) לכן, לצילומים בטבע חשוב להצטייד בספונטניות ובגמישות. לעיתים מועד קביעת הסשן משתנה בהתאם למזג האוויר, בצילומים בתאורה טבעית השמש תוביל, היא תלווה את הצילומים כמו שעון מתקתק. צילום הוא אור, מקור האור הטבעי והגדול שלנו הוא השמש. כצלמת מנוסה אני יודעת מהן השעות והלוקיישנים הטובים ביותר לצילום וכך אני מתכננת עבורכם את יום הצילומים. והנה המלצה ממני - אם אתם מצלמים באזור חשוף (שמש חזקה לא צל) התכוונו לשעות הזהב, כשהמשמ נמוכה. שעות הבוקר המוקדמות או שעות אחה"צ, כשעה לפני השקיעה.

 

 

נגישות