צילום בסמארטפון

טיפים לצילום בסמארטפון - כי כולנו צלמים...

בזכות התפתחות הטכנולוגיה, יכולות הצילום שלנו זמינות מתמיד. המצלמה שצמודה אלינו 24/7 היא מצלמת הסמארטפון. יחד עם הצילום שמנציח את הרגעים שלנו, מגיע גם הרצון לשתף את כולם. איכות הצילום בסמארטפונים גבוהה ובלחיצת כפתור אנו מעבירים את התמונות לרשתות החברתיות. העיסוק בצילום מאפשר לנו ביטוי אישי ומפתח אמירה ייחודית, מקורית ואמנותית. כל זה הפך להיות צורך יום יומי ממכר.

למרות שמצלמת הסמארטפון לא מחליפה מצלמה מקצועית, לצילום בסמארטפון יש יתרונות רבים. כתבתי עבורכם 10 טיפים חשובים שבעזרתם תוכלו לצלם תמונות מעולות בקלות מירבית.

  1. הגדרת מצלמת הסמארטפון

בדקו את הגדרות המצלמה במכשיר וודאו שהגדרת הצילום היא על הרזולוציה הגבוהה ביותר.

  1. עדשה

נקו את את עדשת המצלמה לפני כל סשן צילום.

  1. צילום מהמצלמה הקדמית

במכשיר הסמטארפון יש 2 מצלמות – קדמית ואחורית (סלפי - צילום עצמי). המצלמה הקדמית תמיד תהייה האיכותית מביניהן. צלמו דרך המצלמה ולא דרך האפליקציות השונות מכיוון שהן מורידות מאיכות התמונה.

  1. יציבות 

למרות שמשקל הסמרטפון קל מאוד, הלחיצה על גבי המסך בזמן החזקת המכשיר עלולה לגרום לתזוזה שתגרע מחדות התמונה וממיקודה. אחת הדרכים להתגבר על מגרעה זו היא שימוש בחצובה וצילום בעזרת שלט.

  1. מיקוד (פוקוס)

איכות התמונה נמדדת במיקוד (בפוקוס) תשיגו זאת ע"י נגיעה קלה במסך.

  1. אור

כמה שיותר אור (טבעי / מלאכותי) יותר טוב. הצילום באור טבעי הוא הטוב ביותר. דאגו תמיד שהתאורה מאחוריכם, שהאור הוא על האובייקט אותו אתם מצלמים. המעיטו בשימוש בפלאש.

  1. זוויות צילום

זווית צילום יחודית תאפשר לתמונה להיראות מעניינת ואומנותית יותר. צלמו מכיוונים שונים ובחנו איזה תמונה מעניינת יותר.

  1. זום

ברוב הטלפונים הניידים במצלמה יש זום דיגיטלי בלבד, דבר שמוריד מאיכות התמונה, לכן הימנעו משימוש בזום במצלמה של הסמארטפון. אם אתם רוצים לתפוס תמונה שהאובייקט או האדם רחוק מכם עליכם להתקרב אליו פיזית, באמצעות הרגליים.

  1. קומפוזיציה

היחסים בין האובייקט לבין המסגרת וכן בין האובייקטים לבין עצמם.

קיימות דרכים רבות ליצור קומפוזיציה מעניינת בתמונה. אחת מהן היא חוק השלישים / חיתוך הזהב. כשאתם מצלמים, שימו את הנושא של התמונה על אחד הקווים או על אחת מנקודות המפגש.

  1. היו יצירתיים וצרו שפה צילומית משלכם

כאשר אנו רוצים להביע מסר בצורה ויזואלית מובהקת, עלינו להעביר רגש באמצעות התמונה, שמדברת ללא מילים. דרך נוספת לפתח יצירתיות היא ליצור שפה אחידה, כזאת שתהיה מזוהה עימנו כבר בהתבוננות ראשונית – סגנון אישי. תוכלו ליצור זאת ע"י בחירת צבעוניות, זוויות צילום, נושא צילומי, עיבודים/פילטרים וכד'.

 

אוהבים לצלם? רוצים לדעת עוד? לחוות ולהתנסות?

התקשרו אלי ובדקו עאת מועד הסדנא הקרובה -

סדנת צילום בסמארטפון או סדנת סודות הצילום

שלכם, אורנית אלוני 050-2922445

נגישות