עיצוב בוק בת מצווה DIY

איך לעצב בעצמכם את בוק בת המצווה?

אני אוהבת אנשים יצירתיים. הצילום הוא תחביב של אנשים רבים, חלקם בעלי ציוד מקצועי, שירצו לצלם את בוק בת המצווה של בתם, ויש כאלו שירצו לעצב את האלבום בעצמם.

אם החלטתם לעצב את האלבום בעצמכם (אלבום מכל מכל סוג שהוא – בת מצווה, בר מצווה, אלבום משפחתי, טיול, מסיבה וכד') תוכלו להעזר במדריך שהכנתי עבורכם, כדי שתצליחו במשימה המאתגרת –

המדריך לעיצוב אלבומים  DIY בחמישה שלבים

1. הגדרת האלבום

בחרו את הגודל ואת מספר העמודים- כך תוכלו לחשב את כמות התמונות שיופיו באלבום. אני אוהבת לשלב תמונות גדולות לצד תמונות בינוניות ולא קטנות מידי, כך שבכל עמוד יש בין תמונה אחת ל 5 תמונות. כמובן שיכולים להיות עמודים יוצאי דופן עם המון תמונות מסודרות כפסיפס. שימו לב להגדרת מטרת האלבום – למשל אם אנו מעצבים בוק בת מצווה כדאי שהפורמט יתאים לצילומים – למשל אלבום פנורמי או ריבועי.

2. סינון תמונות

בעולם הצילום הדיגיטלי אנו מצלמים תמונות רבות – יותר מפריים אחד לכל סט צילומים / פוזיציה. שימו לב שהתמונות הן איכותיות ברמת הקובץ. פתחו תיקיה במחשב והכניסו אליה את התמונות שאהבתם במיוחד מאותו סט. התבוננו ובחרו תמונות במגוון של זוויות צילום, סגנון, תאורה, קומפוציזיה, רקע, מיקום וכד'... ואיך תדעו מהי התמונה הטובה ביותר? התמונה שגורמת לכם להתעכב ולהביט בה עוד מס' שניות, כזאת שעושה לכם טוב על הלב.

לגלריית השראה לתמונות בוק בת מצווה לחץ כאן 

 

3. תוכנת עריכה

אם אין ברשותכם תוכנות גרפיות, תוכלו למצוא ברחבי הרשת מגוון רחב של אתרים המציעים פתרון נהדר לעריכה, עיצוב והפקת אלבומים. לצורך כך תצטרכו להוריד את התוכנה אליכם למחשב ולהתחיל לעצב. רוב התוכנות קלות וידידותיות לשימוש. בהגדרות הראשוניות של תוכנת העריכה תצטרכו לבחור גודל אלבום, מספר עמודים סוג הנייר (כרומו/פוטו), כריכה (קשה/רכה) ופתיחה (ספר/שטוחה). נייר כרומו הוא נייר איכותי עבה בגימור מט או מבריק, כמו נייר של מגזין או קטלוג. נייר כרומו לרוב יהיה האופציה הזולה יותר. נייר פוטו הוא נייר שעליו מדפיסים תמונות, באלבומים הוא עבה מאוד, איכותי וההדפסת התמונות עליו היא מרהיבה.

4. שלב העיצוב 

הדרך הקלה – אפשרות של שיבוץ אוטומטי לפי בחירת התוכנה.

הדרך הנוחה – שימוש בתבניות המוגדרות בתוכנה ושיבוץ התמונות בהתאם. בתוכונות השונות מציעות מספר של תבניות אשר תוכלו לבחור לפי טעמכם האישי.

בשתי הדרכים הראשונות תוכלו ליצור תיקונים בצורה ידנית.

הדרך היצירתית – עיצוב לפי טעמכם האישי, הגדרת רקעים, גדלי תמונות וסידור הקולאז'. כמו שכבר למדתם להכיר אותי, בטח כבר ניחשתם – זאת האפשרות המועדפת עלי. אני שולטת בעיצוב שיהיה הכי לטעמי, נקי וקלאסי וכזה שיהיה על זמני – בלי קישוטים מיותרים, בלי אפקטים שטותיים...

אז איך מעצבים אלבום בעיצוב על זמני?

בחרו פלטת צבעים שתחזור על עצמה - מומלץ להתאים את הרקעים לצבעי התמונות, למשל: רקעים כהים יבליטו את התמונות ורקעים בהירים, בשימוש נכון, יתנו מראה קסום.

קישוטים ואיורים – הימנעו ככל הניתן מקישוטים קיטשיים וטרנדיים או מעומסים מיותרים של קישוטים מסביב לתמונות. תוכלו להוסיף בנגיעות קטנטנות אלמנטים שתורמים לתמונה. זכרו שאתם רוצים לפתוח את האלבום בעוד מספר שנים וליהנות מיופיו ללא קשר לאופנה מתחלפת...

חיתוך תמונות – היחס של תמונה מצולמת הוא 2:3, לעתים נרצה לחתוך את התמונה מעט או להפוך אותה לתמונה ריבועית. הכי חשוב לשמור על סימטריה ולא לעוות את התמונה. לעיתים הרקע משמש כסיפור או מוסיף אווירה. שימו לב שאתם לא מאבדים את "הסיפור" שמאחורי התמונה.

כפולות עמודים – כפולת עמודים היא עמוד ימין ושמאל הפרוסים יחדיו. כמעצבת גרפית, ההעדפה האישית שלי למצוא קונספט אחיד לכל כפולת עמודים. תוכלו מצוא את הרעיון דרך צבעי התמונה, הלוקיישן, הביגוד, הסגנון, מידת התמונות, קומפוזיציה או העיבוד שיצרתם (שחור לבן / צבעוניות עזה או רכה). שימו לב לא למקם תמונה או חלק משמעותי ממנה כמו פנים באמצע הכפולה – שם יבוא הקיפול של הדף.

אז מה הסיפור שלך? נסו לספר לצופה מה הסיפור מאחורי התמונות – אם בבוק בת מצווה עסקינן – תוכלו ליצור סיפור של ילדה מתבגרת תוך כדי סידור התמונות בעמודים וסדר הופעתם מילדה לנערה. אפשרות נוספת ליצור סיפור דמות דרך החוויות והתחביבים של הילדה. תמונות מעבירות רגש ויכולות לגרום לצופה הזדהות.

 

5. שלב ההדפסה

לאחר שסיימתם לעצב ולערוך את האלבום, אל תשכחו לעשות הגהה על מילים ומספרים. בדקו גם את סדר הופעת העמודים. אל תמהרו לשלוח להדפסה – החיפזון מהשטן. תמיד מומלץ שעין נוספת תבדוק את האלבום שיצרתם. בדקתם שוב ואהבתם את התוצר? שלחו אותו לדפוס באהבה. כל שנותר לכם הוא לחכות מספר ימים עד שהאלבום יודפס בבית הדפוס ויגיע אליכם. תתחילו להתרגש 🙂

אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלי.

בהצלחה!

 

 

נגישות